Unavailable
Unavailable
Unavailable
Audiobook3 hours
Let læst (uforkortet)
Written by H. C. Andersen and Jørn Jensen
Narrated by Dianna Vangsaa and Per Lykke Hansen
Rating: 0 out of 5 stars
()
Currently unavailable
Currently unavailable
About this audiobook
H.C. Andersen - Let læst I samarbejde med Forlaget Alinea, har vi fornøjelsen af at kunne udgive 10 af H.C. Andersens mest kendte eventyr - genfortalt af Jørn Jensen - som læsetræningsmateriale. Hvert eventyr er indlæst først i langsom hastighed, dernæst i moderat hastighed. Den lille pige med svovlstikkerne (15+10 min.) Indtalt af Dianna Vangsaa Den standhaftige tinsoldat (13+10 min.) Indtalt af Per Lykke Hansen Det er ganske vist (14+11 min.) Indtalt af Dianna Vangsaa Hvad fatter gør, det er altid det rigtige (12+9 min.) Indtalt af Per Lykke Hansen Kejserens nye klæder (12+9 min.) Indtalt af Per Lykke Hansen Klods-Hans (12+9 min.) Indtalt af Per Lykke Hansen Kærestefolkene (9+7 min.) Indtalt af Per Lykke Hansen Ole Lukøje (13+10 min.) Indtalt af Dianna Vangsaa Prinsessen på ærten (10+7 min.) Indtalt af Dianna Vangsaa Svinedrengen (15+11 min.) Indtalt af Per Lykke Hansen Jørn Jensen, født 1946, børnebogsforfatter, uddannet guldsmed og lærer. Som ny lærer for de små klasser fandt han, at der var mangel på egnet læsemateriale til begynderlæsning, og det fik ham til selv at gå i gang med at skrive. Inspirationen henter han i sin egen barndom i 1950'erne, men også fra oplevelser med hans tre drenge danner grundlag for historierne. Jørn Jensen har fortolket og omskrevet en række af H.C. Andersens mest kendte eventyr til letlæseligt sprog. Genfortællinger af store forfatteres værker vækker altid debat: Må de overhovedet omskrives? Går den oprindelige ånd tabt? På den anden side kan en omskrivning af det ellers noget kringlede, gammeldags sprog til et mere læsevenligt dansk netop være anledningen til, at børn og unge kommer i gang med at læse de klassiske fortællinger. Og måske senere får mod på at læse de originale fortællinger.
Unavailable
Related to Let læst (uforkortet)
Related audiobooks
Esben i det fremmede. Læst af forfatteren. Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsTommy og Tanne: Det store i livet Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsDe sendte en dame Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsDet er aldrig for sent: Om kærlighed og sex, ulykke og lykke Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsSol og tunge skyer: Erindringer Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsErindringer om Dr. Samuel Johnson Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsElskede Heidi Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsOle Lund Kirkegaard læser Gummi-Tarzan Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsNår snerlen blomstrer I. Efterår 63 Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsHelmig og kærligheden: Nogle døre må man lukke for at verden kan blive større Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsKun en pige Rating: 4 out of 5 stars4/5En helt almindelig mand. Historien om Benny Andersen Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsEsben ved skillevejen. Læst af forfatteren. Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsVi der valgte mælkevejen 1 Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsKolumbus Kristensen rykker ud Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsIkke et sekund spildt Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsJulens helte Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsSølve Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsPligten til lykke Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsEnghavevej: Barn og ung i København 1925-43 Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsTeater til tiden: Erindringer om mit liv og mit fag Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsNår snerlen blomstrer II. Forår 64 Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsKrumme på ski Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsBhakti: Dobbeltbiografisk roman Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsGiv mig et år Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsSnig og Hvæs på sporet Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsDreamteam 2 - Lad fødderne tale Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsDet lille hus på prærien 5 - Drengen og gården Rating: 0 out of 5 stars0 ratingsSkyggernes hus Rating: 5 out of 5 stars5/5Birkedal: En torturbøddel og hans kvinder Rating: 0 out of 5 stars0 ratings
Reviews for Let læst (uforkortet)
Rating: 0 out of 5 stars
0 ratings
0 ratings0 reviews