Discover millions of ebooks, audiobooks, and so much more with a free trial

Only $11.99/month after trial. Cancel anytime.

Die Nacht im Teppichsaal
Die Nacht im Teppichsaal
Die Nacht im Teppichsaal
Ebook130 pages1 hour

Die Nacht im Teppichsaal

Rating: 0 out of 5 stars

()

Read preview

About this ebook

Die Nacht im Teppichsaal ist ein kurzer Roman von Isolde Kurz.

Auszug:

Er war über den Consumapaß gekommen um das Casentino nach allen Richtungen zu Fuße zu durchstreifen. Frühsommer lag über der Bergwelt und verjüngte ihre herben Züge durch das zwischen dem dunklen Eichen- und Kastaniengrün vordringende neue Birken- und Buchenlaub; an den Abhängen leuchtete der goldgelbe Ginster; die Sonne hatte schon beträchtliche Kraft. Den Wanderer störte sie nicht, sein sehniger Körper kannte keine Erschlaffung. Er hielt in den Wäldern Mittagsrast, und wenn er irgendwo an verschwiegener Stelle unter der Brause eines Wildbachs gebadet hatte, fühlte er seine Glieder kraftvoll und geschmeidig wie den biegsamsten Stahl.
LanguageDeutsch
Release dateAug 8, 2022
ISBN9783756800599
Die Nacht im Teppichsaal
Read preview
Author

Isolde Kurz

Isolde Kurz (1853-1944) was a popular, prolific and erudite German writer renowned for her fine style in all genres. She became dazzled by visions of Hitler’s Germany as a new Holy Roman Empire. The Nazis in turn fêted the writer. In her 19th century youth, nationalism had been, as it currently is in many places, liberty’s darling. She did come to distance herself from the fascists as time went on, expressing disdain for their life-negating materialism, and signing a manifesto against nationalist excesses, militarism and antisemitism.

Read more from Isolde Kurz

Related to Die Nacht im Teppichsaal

Related ebooks