Discover millions of ebooks, audiobooks, and so much more with a free trial

Only $11.99/month after trial. Cancel anytime.

Unavailable
Die Philosophie des modernen Songs
Unavailable
Die Philosophie des modernen Songs
Unavailable
Die Philosophie des modernen Songs
Audiobook7 hours

Die Philosophie des modernen Songs

Rating: 0 out of 5 stars

()

Currently unavailable

Currently unavailable

About this audiobook

"Blowin' in the wind", "All along the watchtower", "Knockin' on heaven's door" – seine Songs besitzen eine poetische Kraft, für die er mit dem Nobelpreis für Literatur geehrt wurde. Nun legt Bob Dylan ein Buch vor, in dem er nicht auf sein eigenes Werk zurückblickt, sondern auf mehr als 60 Songs, die ihn beeindruckt und geprägt haben. Mysteriös und magisch, präzise und profund, oft auch sehr witzig legt er die Substanz jedes Songs frei und meditiert dabei in unnachahmlich dylanesker Diktion über das menschliche Leben und den fragwürdigen Zustand unserer Welt. "Die Philosophie des modernen Songs" bietet einzigartige Einsichten in die Kunst des Songwritings, die uns von Little Richard zu Frank Sinatra, von Elvis Presley zu The Clash, von Nina Simone zu Elvis Costello führen – hier beeindruckend vorgetragen von einem der besten deutschen Dylan-Kenner, der selbst ein großartiger Musiker und Songwriter ist: BAP-Chef Wolfgang Niedecken.
LanguageDeutsch
Release dateNov 2, 2022
ISBN9783406793899
Unavailable
Die Philosophie des modernen Songs
Author

Bob Dylan

Bob Dylan has released thirty-nine studio albums, which collectively have sold over 125 million copies around the world. He won the Nobel Prize in Literature and has been awarded the French Legion of Honor, a Pulitzer Prize Special Citation, and the Presidential Medal of Freedom, the country’s highest civilian honor. His memoir, Chronicles: Volume One, spent a year on the New York Times bestseller list.

Related to Die Philosophie des modernen Songs

Related audiobooks

Music For You